New Software From 1200 - 1250 ?

How else would you access a sports dash without TFT ? Strange thing to point out :nenau
Because he said MY2010 in his post , not unreasonable if your new to the GS911 and not sure of it's full capabilitys
 
But the post was specifically for TFT sports screen, :nenau
I think he means you can unlock the sports screen GUI that is already installed on all BMW bikes that have the TFT screen.

The GS-911 doesn't actually install the software, its already loaded onto your bike (its cheaper to do that than be bike specific during installation) it just needs to be unlocked.

apologies if I am teaching you to suck eggs
 
what settings are people using for the heated grips.

i have just done mine and set 25 50 75 100.

Or woud 60 80 90 100 be bettter?

I know I could test and adjust myself, but a recommended starting point would be great.
 
what settings are people using for the heated grips.

i have just done mine and set 25 50 75 100.

Or woud 60 80 90 100 be bettter?

I know I could test and adjust myself, but a recommended starting point would be great.
Good question as would you actually feel anything at 25??

I'm hoping to buy myself one shortly and will be doing this so will be interested in what people think as I find the lowest of the 2 setting my 2019 has to be fine around town but no good once on the motorway with higher setting to be molten lava no matter what the weather.
 
Good question as would you actually feel anything at 25??

I'm hoping to buy myself one shortly and will be doing this so will be interested in what people think as I find the lowest of the 2 setting my 2019 has to be fine around town but no good once on the motorway with higher setting to be molten lava no matter what the weather.
I am not sure yet, I always use thin gloves. Only set it up last night.
 
what settings are people using for the heated grips.

i have just done mine and set 25 50 75 100.

Or woud 60 80 90 100 be bettter?

I know I could test and adjust myself, but a recommended starting point would be great.
I tried 25, 50, 75 & 100% (thought 6 settings was too much), but with winter gloves, found 25% was a bit of a waste and changed to 40, 60, 80 & 100%. For this time of the year, it seems more useable, but I might review this once I starts using thinner gloves.
From memory, I think the original 2 settings were 65 & 100%
 
I tried 25, 50, 75 & 100% (thought 6 settings was too much), but with winter gloves, found 25% was a bit of a waste and changed to 40, 60, 80 & 100%. For this time of the year, it seems more useable, but I might review this once I starts using thinner gloves.
From memory, I think the original 2 settings were 65 & 100%
I must admit I only ever ride in summer gloves (stupid I know but I like to be able to feel buttons etc)

So if it sounds like I would probably start from around 40-50
 
Bonjour à vous deux

L'écran sport peut être activé à partir des fonctions de service du groupe d'instruments > configuration du codage. Ici, vous pouvez activer le mode sport, activer les tours et modifier le logo de votre démarrage. Bien que les tours soient traditionnellement utilisés pour la course, j'aime définir personnellement des tours pour revoir mes angles d'inclinaison lors de différentes sorties. Le seul problème pour moi (j'ai enregistré une demande auprès des développeurs :)) est que vous devez démarrer/terminer un tour avec le bouton flash pour passer, donc lorsque j'active un flash stroboscopique pour passer avec l'ezCAN, je démarre un nouvelle tournée.

Bien qu'il n'y ait aucune utilisation pratique des angles d'inclinaison et de la force de freinage, cela reste plutôt cool de l'avoir sur un vélo d'aventure. :) J'apprécie également les réglages supplémentaires des poignées chauffantes, car ils ne l'ont tout simplement pas équilibré correctement avec 2.

Nous envoyons des mails marketing sur ces versions, mais cela devrait s'améliorer au cours de la nouvelle année.

Cordialement et bon voyage
Bonjour et d'abord merci pour toutes vos réponses et votre temps.

J'ai eu le plaisir de réussir à programmer le mode sport sur ma 1250GS de 2019, et à changer l'écran d'accueil de la moto

J'ai 3 questions.

1 Je n'ai pas réussi à activer le deuxième mode sport yat-il une manipulation spéciale à faire ?
2 Je n'ai pas trouvé par ou passer pour avoir accès aux différents réglages des poignées chauffantes ?
3 un préparateur dans le sud de la France arrive à mettre le mode sport sur les GS mais aussi les 4 autres compteurs disponibles au choix (alors qu'apparemment je n'ai que 2 écrans disponibles le normal ou le sport).
pensez-vous à l'avenir pouvoir donner le choix des 4 différents compteurs kilométriques disponibles ?

D'avance je vous remercie pour vos réponses.

Slevin1250
 
Last edited:
Bonjour et d'abord merci pour toutes vos réponses et votre temps.

J'ai eu le plaisir de réussir à programmer le mode sport sur ma 1250GS de 2019, et à changer l'écran d'accueil de la moto

J'ai 3 questions.

1 Je n'ai pas réussi à activer le deuxième mode sport yat-il une manipulation spéciale à faire ?
2 Je n'ai pas trouvé par ou passer pour avoir accès aux différents réglages des poignées chauffantes ?
3 un préparateur dans le sud de la France arrive à mettre le mode sport sur les GS mais aussi les 4 autres compteurs disponibles au choix (alors qu'apparemment je n'ai que 2 écrans disponibles le normal ou le sport).
pensez-vous à l'avenir pouvoir donner le choix des 4 différents compteurs kilométriques disponibles ?

D'avance je vous remercie pour vos réponses.

Slevin1250
Translated

Hello and first of all thank you for all your answers and your time.

I had the pleasure of successfully programming the sport mode on my 2019 1250GS, and changing the motorcycle's home screen

I have 3 questions.

1 I have not been able to activate the second sport mode. Is there anything special to do?
2 I haven't found where to go to access the different settings for the heated grips?
3 a trainer in the south of France manages to put the sport mode on the GS but also the 4 other meters available to choose from (while apparently I only have 2 screens available: normal or sport).
do you think in the future you will be able to choose from the 4 different odometers available?

I thank you in advance for your answers.

Slevin1250
 
Bonjour et d'abord merci pour toutes vos réponses et votre temps.

J'ai eu le plaisir de réussir à programmer le mode sport sur ma 1250GS de 2019, et à changer l'écran d'accueil de la moto

J'ai 3 questions.

1 Je n'ai pas réussi à activer le deuxième mode sport yat-il une manipulation spéciale à faire ?
2 Je n'ai pas trouvé par ou passer pour avoir accès aux différents réglages des poignées chauffantes ?
3 un préparateur dans le sud de la France arrive à mettre le mode sport sur les GS mais aussi les 4 autres compteurs disponibles au choix (alors qu'apparemment je n'ai que 2 écrans disponibles le normal ou le sport).
pensez-vous à l'avenir pouvoir donner le choix des 4 différents compteurs kilométriques disponibles ?

D'avance je vous remercie pour vos réponses.

Slevin1250
Hi Slevin1250

We are still looking into whether this is possible on the older and/or non-S-series bikes. We are aware of the new 2023+ S- and M-series bikes having 2 different sport screens available, but this is still being investigated.

Kind regards and safe travels
 


Back
Top Bottom